Felieton Drukuj Email
Reporter też człowiek
12.01.2012.
Image
Prokurator wojskowy z Poznania płk Mikołaj Przybył strzelił sobie w głowę nieomal na oczach dziennikarzy. Piszę „nieomal”, bo co prawda w tym momencie nie było w pomieszczeniu dziennikarzy, ale niektóre kamery cały czas pracowały.
Potem fragmenty tej wstrząsającej i bezprecedensowej w dziejach polskich mediów sytuacji pokazały wszystkie stacje TV i portale internetowe. Przy okazji w mediach rozgorzała dyskusja, jak właściwie w takiej sytuacji powinni zachować się dziennikarze, fotoreporterzy, operatorzy kamer?

Moim skromnym zdaniem reporter to mimo wszystko też człowiek, więc powinien zachować się po ludzku, czyli udzielić niezbędnej pomocy targającemu się na swoje życie prokuratorowi.  I tak m.in. zareagował dziennikarz „Głosu Wielkopolskiego”  Łukasz Cieśla, który sprawdzał puls postrzelonego prokuratora Przybyła. Rzucił jednocześnie do operatorów: „Nie kręćcie tego”. Niestety, niektórzy z nich nie posłuchali jego apelu i … dzięki temu wiele stacji telewizyjnych oraz portali miało świetny materiał reporterski. Także portal „Głosu”. Celowo używam zwrotów „dzięki temu” i „świetny materiał”, by ukazać przed jakimi etycznymi i moralnymi dylematami stoją współcześni dziennikarze. 

Inny przykład z ostatnich dni: w internecie rekordy oglądalności bije materiał, w którym podsumowujący wydarzenia minionego roku w stacji TVN 24 redaktor Grzegorz Miecugow mówi bełkotliwym głosem. Materiały na You Tube opatrzone są chwytliwymi tytułami w stylu „pijany dziennikarz TVN 24”. Czy tak było w istocie? Odpowiedź przyszła bardzo szybko: w najnowszym wydaniu tygodnika „Wprost” ukazał się wywiad Piotra Najsztuba z zainteresowanym, gdzie wyjaśnia, iż jego bełkotliwa mowa była spowodowana podwójną dawką silnego leku antydepresyjnego, jaki zażywa w związku z jego … chorobą nowotworową. Bo okazuje się, że red. Miecugow walczy z rakiem płuc, którego nabawił się w efekcie nałogowego palenia papierosów. I jak teraz czują się wszyscy ci komentujący złośliwie filmik krążący po necie? Zapewne większość z nich, także koledzy po fachu, nie uwierzyli w tłumaczenia Miecugowa. Ja mu wierzę, choć nie mogę zrozumieć, dlaczego w takim stanie zdecydował się na występ przed kamerą.

O dylematach etyczno-moralnych dziennikarzy i reporterów, zwłaszcza tych telewizyjnych, bo przekaz za pomocą ruchomego obrazu jest dziś najpopularniejszym i najszybszym kanałem informacyjnym, piszę nie bez przyczyny. Od ponad tygodnia na portalu internetowym Panoramy uruchomiliśmy własny kanał wideo. Codziennie prezentujemy materiały wideo przygotowane przez naszego dziennikarza, notabene do niedawna znanego dziennikarza radiowego, Michała Wiśniewskiego. W związku z tym przed nami także prędzej czy później staną podobne dylematy: co pokazywać, jak pokazywać i gdzie znajduje się granica etyki dziennikarskiej, za którą znajduje się już tylko czysta komercja, brukowe treści i żerowanie na ludzkim nieszczęściu. Mogę obiecać, że postaramy się tej granicy nigdy nie przekraczać i nie epatować internauty „trupami, które ożywiają stronę”. W razie czego zawsze możecie zaprotestować i dać nam cynk, że jednak w którymś momencie przesadziliśmy.


Dodaj artykuł do:



Komentarze (67)
RSS komentarzy
1.
Nie wiem!
12-01-2012 14:55
@ w czerwonym - Gość
Nie wiem jak było z panem redaktorem ,który " bełkotał ". 
Wiem ,że nie powinien stawać przed kamerą . 
Współczuję choroby ale to jakaś dziwna prawidłowość ,że ile razy ktoś bełkotał albo wyczyniał dziwne rzeczy (politycy,aktorzy,samorządowcy,duchowni ,to zawsze było to podobno po lekach :cry
2.
Dobry chłopak był i mało pił
13-01-2012 09:46
xmd5a - Gość
No to cienko Wiśnia skończył swoją bogato zapowiadającą się medialną karierę.
3.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 10:14
Jądruś - Gość
I kto to wszystko mówi ? - chciałoby się zapytać. 
Jeżeli nagle rzeczywiście tak bardzo zaczęła leżeć panu na sercu, dziennikarska rzetelność, człowieczeństwo i przejawy współczucia, to należałoby chyba panie redaktorze zacząć najpierw od siebie.  
Nie chcę już po raz kolejny przypominać, że kiedy ja zwracałem się wielokrotnie o dziennikarski obiektywizm, uczciwość i człowieczeństwo, pan promował prześmiewcze Halloween i zachwycał się ciastkiem z milicjantem, a inne redaktorki z pierduśnicy, szczególnie ten o lewacko-lewicowych poglądach z pod osiedlowego trzepak, zabawiali się niegodnymi paszkwilami. 
Zacząć od siebie, to znaczy nie kłamać. A pan nadal wprowadza czytelników w błąd. 
Po pierwszy. Przybył nie strzelił sobie w głowę, lecz w policzek.  
Po drugie. Nie była to żadna próba targnięcia się na życie, jak pan sugeruj, lecz jedynie desperacka próba samookaleczenia, której przyczyn i celów nie będę teraz omawiał. Od małej (o,9m)dziurki w policzku jeszcze chyba nikt nie umarł. Skinheadzi i Indianie brazylijscy robią sobie takie dziurki notorycznie. 
Po trzecie. Broniąc dobrego imienia tego dziennikarskiego sprzedawczyka ze stajni Szechtera zachowuje się pan niegodnie. Nikt więcej z normalnych ludzi nie nabierze się na silne leki, pomroczność jasną i chroniczny niedowład goleni lewej. 
Lewandowski ! Dbaj o rzetelność i obiektywizm przekazu, nie rób ludziom wody z mózgu, a będziesz zdrowy i żyć będziesz długo i szczęśliwie.
4.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 10:36
Jądruś - Gość
Tak przy okazji.  
W którymś z wcześniejszych felietonów Lewandowskiego Roberta, poszczekiwał jakiś komuszy kundel na temat słuszności wprowadzenia stanu wojennego. 
No i co teraz czerwony kundlu ? Zatkało kakao.  
Polski wymiar sprawiedliwości uznał stan wojenny za zbrodnię zadaną Polsce przez związek przestępczy. 
A więc wasz człowiek honoru okazał się przestępcą......kundle. 
 
P.S. Mnie osobiście nie dziwi zachowanie dziennikarzy, reporterów i kamerzystów po konferencji Przybyła. Przez cztery lata robiła w mediach POkomuna czystki. Większość z tych co ocaleli, to spolegliwi, posłuszni władzy i pozbawieniu uczuć, odczłowieczeni, niegodni wykonywania swoich zawodów tchórze.
5.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 17:25
Nosorozec - Gość
Swieta racja Jadrus!Trzeba jeszcze dodac, zeby wszystkich prokuratorow dzialajacych pod Roskie dyktando wywiezc na biale niedzwiedzie do Putina.Bog jest nie rychliwy ale sprawiedliwy i przyjdzie kiedys taki dzien, ze Putin, Tusk i Komoruski odpowiedza za mord w smolensku!!! :(
6.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 18:13
Jaś - Gość
nie wiem kimty jesteś Jądruś?Może starym prawicowym sku...elem a może lewicowym przechrztąnapewno jesteś walniętym ale nie głupim.Więc pomyśl.najpierw z Nim wódkę pili w Magdalence a po 30 latach odkryli,że FACET NALEŻAŁ DO TAJNEGO ZWIĄZKU PRZESTĘPCZEGO.Potrzebowały oszołomy 30 lat aby skazać polskiego Generała na 2 lata w zawiasach.Za następne 30 lat(oj coś mi się wydaje,że wcześniej)ty Jądruś jak dożyjesz albo twoje wnuki-popłuczyny po tobie,będą się uczyć o bohaterstwie Kiszczaka,który uratował Polskę przed rozlewem bratniej krwi.Rozliczy się tych IPN-owskich "dygnitarzy" zakłamstwa i obrazę prawdziwych polskich bohaterów.W każdej mieścinie stanie pomnik jaruzelskiego we wdzięczności za uratowanie Kraju.Główne ronda w Lesznie otrzymają stosowne nazwy należnych bohaterom.Ten hańbiący Generała Kiszczaka wyrok to wyrok Ewy Jethon a nie Państwa Polskiego.Sędzia Jethon nominację dostała od kwaśniewskiego w 2003 roku. 
jak mawiała babka kargulowa sąd sadem ale sprawieliwość musi być po naszej stronie.Fortuna kołem sie toczy i dzisiejsi prokuratorzy i sędziowie w procesach politycznych znajdą się kiedyś na miejscach oskarżonych.Była już taka sędzia w warszawskim sadzie ślepa rewolucjonistka (przypadkowo żydówka),która uciekła przed odpowiedzialnością do Anglii a pani sędzia ma takie angielskie nazwisko.Myśl Jądruś zaślepieńcu
7.
JAS...
13-01-2012 19:09
CZERWONIZNA - Gość
JA SIE W PELNI Z TOBA I TWOJA ARGUMENTACJA ZGADZAM...POGARDZAM KADRUSIAMI I OSZOLOMAMI Z NADANIA "S"....GDZIE BYLI TE MATOLY 30LAT TEMU???SIKALI W GATKI SIEDZAC PO PIWNICACH A TERAZ LUDZI LEGALNEGO PANSTWA,CZLONKA ONZ PROBUJA PONIZAC ,TWIERDZAC ,ZE NALEZELI DO ZWIAZKU ZBROJNEGO?!WYCHODZI TAKI BARAN JAK TEN PIOTR PIONTEK TEN PLACZEK I MARUDZA O WINACH POLSKI LUDOWEJ I NASZYCH GENERALOW....SKANDALEM JEST TEZ TO ,ZE CI OBZYDLIWI DZIENNIKARZE GLEDZA BZDURY O PRL ,HANBA IM. :sigh
8.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 20:26
Jądruś - Gość
Całe 30 lat zaprzańskiej, komuszej nomenklaturze udawało się przestępców, zdrajców i morderców, czyli generałów z ruskiego nadania kreować na bohaterów narodowych. 
Wiekopomną rolę w tym haniebnym procederze odegrały media, politycy i sprzedajni eksperci-historycy, oraz całe pronowsko-esbecko-ormowskie zaplecze.  
Ciebie Jasiu nie winię, bo czy można do durnia mieć pretensje, że jest durniem ? No nie można. Można tylko współczuć ze łza w oku, tak jak współczuje się ofierze gwałtu, gwałtu dokonanego na zdrowej społecznej tkance.
9.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 21:49
Jaś - Gość
Szanuj Jądruś SPOŁECZEŃSTWO.71% badanych przez OBOP w dniu 8.12.2011 r.odpowiedziało.że wie co się zdarzyło 13.12.2012 roku.51% badanych uznaje,zedecyzja o wprowadzeniu stanu wojennego była uzasadniona ,27%,ze nieuzasadniona,47% uwaza,że udało się w ten sposób uniknać anarchii i rozpadu gospodarczego.57% badanych twierdzi,że stan wojenny uchronił Polskę przed zbrojną interwencją ZSRR.A gdzie ty byłeś Jądruś wtedy? u mamusi jak twój idol Jarosław K.Dupcie Ci podcierała? Tak,że sędzia Jethon może sobie wydawać swoje wypociny wyrokowe a SPOŁECZEŃSTWO i tak swoje wie.My i Oni,Ciebie i redaktora Lewandowskiego zaliczam do onych.Ale jak zawieje wiatr historii....no to nie wiem gdzie Was się odnajdzie.Ty Jadruś jak nie masz argumentów do dyskusji to obrażasz.Uważasz mnie za durnia? No proszę..
10.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 21:51
Jaś - Gość
oczywiście 13.12.1981 roku a nie 13.12.2012 roku..
11.
HiHi
13-01-2012 22:12
Jaś - Gość
A swoją drogą w tym serialu o tzw pułkowniku M.Przybyle to najlepsza była ta umundurowana "agentka"z żandarmerii co teczką zasłaniała twarz p.prokuratora.Może ktoś zna jej imie i numer telefonu, adres?
12.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 23:05
Jądruś - Gość
Ty Janku to chyba jakiś wizjoner jesteś, jak ten upsa od wodociągów i kabli, co to piękną i wynudzona żonkę ma. Jesteś takim samym wizjonerem jak on i ci "eksperci" z OBOP, znasz wyniki badań z dnia 13.12.2012. Ba co tam wizjoner, ty to chyba jakiś intergalaktyczny jedai jesteś, co to sekrety czasoprzestrzeni pokonał. 
Nu znaczytsja synok, ładnie ci w tej główce namieszali.
13.
Obiektywizm głupcze
13-01-2012 23:46
Jaś - Gość
Nie Janek tylko Jaś.Obiektywnie głupcze.Pomyliłem się oczywiście ,że chodziło o 13.12.1981 rok.Uciekasz z "linii strzału" jak ten tchórz Przybył.No odpowiedz co robiłeś 13.12.1981 roku.Nie mogłeś siedzieć w piaskownicy bo była zima i mróz.Teraz za Tuska i pisu to nawet porządnej zimy już w Polsce nie ma.Biedny Kraj.
14.
Panie Jadrus...
14-01-2012 11:11
CZERWONIZNA - Gość
opowiedz swoj zyciorys do 1989 roku ,co boisz sie odpowiedziec na pytanie Jasia? Moze opowie swoj zyciorys do 1989 pani Barys,Panowie Lewandowski,Pawlaczyk,Szczucki,Borowiak,Szczot,i te inne prawicowo - powsko-peeselowsko -pisowskie oszolomstwo....?czekamy?
15.
Obiektywizm głupcze
14-01-2012 11:32
Jądruś - Gość
Co robiłem 13.12.1981 r ? Nic takiego specjalnego. Choć pamiętam ten dzień jak mało który, ze względu na pewną niedogodność, którą mi uczyniono. 
Siedziałem sobie wieczorem przed biało-czarnym TV marki Rubin, żeby jak zwykle obejrzeć sobie przed snem "Jacka i Agatkę" aż tu nagle jakiś ch.j w ciemnych okularach i mundurze Ludowego Wojska Polskiego, obwieszony od pagonów po jaja ruskim medalami(chyba z 10kg tego było) oświadczył, że dobranocki nie będzie, no i że od jutra w ogóle niczego nie będzie.  
Wkr...em się nie na żarty, bo na "Jacka i Agatkę" czekałem cały tydzień. Do tego wszystkiego w nocy zaczęły dręczyć mnie koszmary. Śniły mi się czołgi i wojsko na ulicach, godzina policyjna, aresztowania i kartki na żywność.  
Innymi słowy totalne upodlenie narodu, przez zorganizowaną grupę przestępczą. Potem okazało się, że ten sen będzie powtarzał się przez jakieś 2 lata. 
Resztę doczytaj w IPN.
16.
do Czerwonizna i Jas
14-01-2012 11:48
Wiesiek z Lipowej - Gość
Wszystko wam sie w tych niedouczuonych glowkach pokielbasilo. Sadze, ze to wina waszych komuszych ojcow i moze mam ale przedewszystkim szkol gimnazjalnych i liceow i wychowujacych tam was nauczycieli, dziesiec lat starszych od was PRZAGLUPOW.Wy nawet nieuki bezmozgowe nie potraficie odroznic czlowieka bardzo madrego i douczonego w tych wyzej wymienionych osrodkach i srodowiskach od luki eduacyjnej ktora bronicie nogami i rekoma jak socjalizmu.Potwierdzacie swoimi wypowiedziami ,ze te trzydziesci lat nauki polskich szkol poszlo w bloto.Podziekujcie swoim nauczitielom za wasze KALECTWO!
17.
do Czerwonizna i Jas
14-01-2012 12:02
Jaś - Gość
No to Ci współczuje Jądruś,przez brak teleranka nabyłeś się nerwicy,która jak widać po latach zaowocowała obłedem.W IPN-ie powiadasz,można się nauczyć historii.Napewno nie pamiętasz ale to jest historia na takim samym poziomie jak kiedyś podawana w Notatniku Lektora KC PZPR.Nie idź tą drogą Jądruś.Poczekaj aż tą instytucję rozp...dolą i prawdziwą historią Polski zajmą się obiektywni historycy a nie ideolodzy prawicy.
18.
Debilizm skończony czy wtórny?
14-01-2012 12:43
Hans Kloss - Gość
Ostatnim naocznym świadkiem leszczyńskiego debilizmu był wybór Klicha na senatora Polski! Dzisiaj już wiemy na 100%, że Klich kłamał jak z nut wciskając kit o gen. Błasiku instruującego załogę w kokpicie TU-154. 
Do Jądrusia: 
z "mendozą" się nie rozmawia. Ignoruje, i olewa ciepłymi płynami z kanalików cewnych.  
Swoją drogą ilość durni zamieszkujących Leszno wzrasta z każdym wpisem "pro komuno".
19.
obiektywizm
14-01-2012 12:53
Jaś - Gość
Ciekawy Kraj.Płk Przybył udziela wypowiedzi "Gazecie Wyborczej"z oddziału psychiatrii Szpitala Wojskowego w Bydgoszczy.Broni prokuratury wojskowej.Moim zdaniem trzeba ten anachronizm rozpieprzyć,pozostawić kilku wojskowych prokuratorów w ramach jakiegoś wydziału a reszę wysłać do domu,pod kapelusz albo do wydziałów cywilnych.Jakie znaczenie ma to jaki prokurator bada sprawę np kradzieży ropy z czołgu,ważne żeby udowodnił szwejowi kradzież.Przed likwidacją prokuratur wojskowych przy okazji reformy prokuratury trzeba rozpieprzyć tzw pion śledczy IPN a prokuratorskie pasibrzuchy z tego pionu wysłać jako wsparcie prokuratorów rejonowych od włamań,kradzieży czy zabójstw.Niech się wykażą prawdziwą robotą.Resztę tej instytucji też trzeba rozgonić na cztery wiatry oszczędzając miliony,których brakuje polskim uczelniom.
20.
Parkinson
14-01-2012 13:39
Jądruś - Gość
Niestety Hans Kloss, Czerwonych Bastionów podobnych do Leszna, pełnych pokomuszego tatałajstwa i śmieci jest w Polsce więcej. 
Okopali się w swoich kłamstwach i zwyrodnialstwie po same uszy. Wtórują im zaprzyjaźnione media, które przy okrągłym stole udało się przejąc esbecji. 
Pierwszy przykład z brzegu.  
Zaraz po konferencji prasowej, próbowano z prokuratora Przybyła zrobić bohatera, oficera broniącego honoru. Gdy jednak ta szopka nie powiodła się, media włączyły natychmiast wersję drugą, czyniąc z Przybyła oszołoma i niezrównoważonego psychicznie. I tak robią z lemingów idiotów dzień w dzień. 
 
Oczywiście współczuję Przybyłowi, bo to postać tragiczna i całkowicie sterowana przez komunistę z PZPR Parulskiego. Prawdopodobnie zaprzańca i dywersanta opóźniającego śledztwo smoleńskie. 
 
A dla ciebie Jasiu mam okolicznościowy dowcip. No powiedzmy taki na twoim poziomie, bo bardziej wyrafinowanego nie zrozumiesz : 
Jądruś : - Podobno Przybył chce zmienić nazwisko. 
Jaś : - Na jakie ? 
Jądruś : - Parkinson.
21.
!
14-01-2012 13:54
nn nn nn - Gość
w PRL wszystko wkładano do jednego kotła a szef kuchni obdzielał wg uznania (od każdego wg jego talentu, każdemu wg jego zasług), były firmy które przynosiły zyski ale o inwestycjach decydowano centralnie, dlatego inżynier konstruktor w lotnictwie zarabiał 1/3 tego co górnik przodowy mimo, że 1kg sprzętu lotniczego był dużo droższy od 1 kg węgla. Co było w PRL większość z nas wie, co sie stało w końcu lat 80-ych? Ano system splajtował, to było widzialne już w połowie tych lat tylko nikt nie przewidział że to się stanie za naszego żywota, przez dwadzieścia lat borykamy się co zrobić z tymi zakładami któych produkcji po rozpadzie RWPG nigdzie sprzedać nie można, firmy które miały potencjał, kontakty i mądrych związkowców dzisiaj nadal istnieją chociaż często jako zagraniczna firma ale się nadal rozwija, o przemyśle samochodowym czy stoczniowym najlepiej pogadać ze związkowcami, oni wiedzą dlaczego żaden inwestor nie chciał ich kupić i dlaczego produkcja tego co do tej pory stała się nieopłacalna a Polaków nie stac na fundowaniw "wczasów" wybranym samemu tyrając za niezbyt wysokie pensje. 
Podsumowujac, to były nasze pieniądze którymi zarządzano, tak dla uzupełnienia wiedzy to dodam, iż E.Gierek "pożyczył" troszkę pieniążków z ZUS które zainwestowano w przemysł wydobywczy, stoczniowy, cieżki i zbrojeniowy, to miał być taki dodatkowy fundusz emerytalny i pieniądze miały pracować na większe emeryturki, jak wiemy nic z tego nie wyszło a nam w spadku zostawiono "dokapitalizowany" ZUS, rozwinięty przemysł stoczniowy, wydobyczy, ciężki i zbrojeniowy, aha, jeszcze PGR z których większość miała bardzo mała efektywność, po 1989 to nam zostało, bez wschodniego rynku. 
W. Gomułka kończył swój okres dodatnim bilansem, E. Gierek już miał spore zadłużenie wraz z odsetkami, prywatnie powiem iż miał ciekawą wizję, przegrał bo go "wpuściła" w maliny biurokracja która jego ekipa stworzyła, krótko mówiąc fałszowano dane statystyczne na potęgę byle się tylko wykazać i nie popaść w niełaskę, jednym z istotnych elementów było upartyjnienie zakładu i województwa, dlatego na Śląsku mieli największe upartyjnienie i największe inwestycje które na dłuższą metę były dla nas wszystkich nieopłacalne, pomijam system emerytalny dla mundurówki który jesteśmy zmuszeni finansować zamiast przeznaczać na rozwój chociazby nauki.
22.
do 21
14-01-2012 14:48
Jaś - Gość
Bardzo ciekawe,nawet obiektywne ale oczywiście uproszczone.Działacze związkowi nigdy i nigdzie nie byli lokomotywą przemian.Ich rola polega na szukaniu tzw.ochrony pracowniczej a ta ochrona jest hamulcem przedsiębiorczości.Gierek nie miał szans na sukces gospodarczy w dłuższym okresie czasowym.Gospodarka niedoborów i system nakazowo -rozdzielczy a w pewnym okresie nawet autarkia nie pozwoliły na rozwój gospodarczy Polski w tamtych realiach politycznych świata.Nie Solidarność spowodowała wyjście Polski z tzw.UKładu Warszawskiego ale Gorbaczow i rozpad ZSRR.Bez tego nic by tutaj nie uległo zmianie,chyba,że polałaby się krew polska. 
Na szczęście ale kosztem niespotykanego w dziejach świata wysiłku udało się dokonać jakichś reform,pozwalających na funkcjonowanie gospodarcze.Co by się stało,gdyby te 4-5 milionów Polaków nie wyjechało na emigrację a pozostało w Polsce? ,po tym jak zduzgotano całą infrastrukturę przemysłową.Wizja była by przerażająca,apokaliptyczna.Słynna jest wypowiedź śpiocha,premiera Olszewskiego,o tym,że trzeba zrujnować tzw socjalistyczne zakłady i przedsiębiorstwa aby na ich gruzach wybudować nowe.Gdzie one są?Wybudowano markety,supermarkety,hipermarkety tylko,że nawet to nie jest Polskie..
23.
Do jasia
14-01-2012 16:42
Nosorozec - Gość
Plujesz sie caly czas do Jadrusia, ze byl za mlody zeby pamietac czas stanu wojennego(przestepczego).Przynajmniej Jadrus probuje sie dowiedziec z dobrych zrudel o naszej historii i sie uczy, co jest wazne do przekazania nastepnym pokoleniom.Teraz powiedz Jasiu kim ty byles w tym czasie,skoro masz taka dobra pamiec???Przypuszczam,ze portierem w leszczynskim komitecie wojewodzkim PZPR i dlatego zomowcy nie dali ci porzadnego w-pdol.Ty zlamany homoncie w ruskim zaprzegu,ja bralem czynny udzial w tych wydarzeniach i dlatego zygac mi sie chce na takie szmaty jak ty!Wiesz dlaczego historia jest wazna,bo czlowiek bez histori staje sie KUNDLEM!!!Czy ty wiesz dlaczego byla TARGOWICA? Tam bylo wiecej przeplaconych szmat jak ty,NIZ PATRIOTOW.Nooo! jasiu kim ty byles.
24.
od Jasia do Noso...
14-01-2012 17:10
Jaś - Gość
Na ciebie też \"pluje\" jako \"szmata\"i \"ruski homont\" Pisze się źródła a nie zrudła pieniaczu.Nie wiem co to Targowica,to chyba coś związane z targowiskiem na leszczyńskim manhatanie.Polskę co jakiś czas ktoś komuś sprzedaje,więc targowica mnie się kojarzy permanentnie.Nie byłem portierem w KW PZPR tylko kaowcem.Miło poznać czynnego bohatera tamtych czasów.No toś ty teraz pewnie odznaczone Panisko z grubym portfelem z odszkodowań za złamany paznokieć.Rozumiem,że brałeś czynny udział w walkach z leszczyńskim ZOMO pod Ratuszem,przypomnij mi kiedy to było?
25.
Ale Jad sie wam z pyskow leje....?!
14-01-2012 18:25
CZERWONIZNA - Gość
...stan wojenny wprowadzono rano i wtedy wystapil Pan General ,Premier ,Wojciech Jaruzelski ....a nie jak to ty \"Pamietasz\" w czasie wieczorynki....wtedy nie pokazywano juz Jacka i Agatki wy KLAMCZUCHY SS?S?.
26.
Goło ale wesoło
14-01-2012 19:36
Jądruś - Gość
Do 25. 
Może to było rano, a może wieczorem. Może Jaruzelskiego ( TW. "Wolski" )oglądałem na Rubinie a może na Neptunie. Może był to "Jacek i Agatka" a może "Przygody gąski Balbinki".  
Nie ma to najmniejszego znaczenia. Ważne jest jedynie to, co w stanie wojennym z Polakami zrobiono. Jak również to, że wreszcie (niestety symbolicznie) uznano tych parszywców za przestępców. 
 
Do Nosorożca (z afrykańskiej sawanny ?). 
Nie wiesz kim jest Jasiu ? 
To ten zboczeniec, który w którymś z poprzednich felietonów przyznał się publicznie, że prześladuje go wizja nagiego Jądrusia na sianie. Biedny musi być, to musi być dla niego koszmar. Sam bym się przestraszył, gdybym zobaczył siebie gołego na sianie.
27.
Sprawiedliwość
14-01-2012 20:33
Jądruś - Gość
Dziennikarze, reporterzy i publicyści !! 
Kłamstwo jest waszym pierwszym i najgorszym grzechem. 
Okazało się, że raport MAK, a potem raport tzw. komisji Millera opierał się na kłamstwie. Generała broni Andrzeja Błasika nie było w kokpicie podczas feralnego lotu do smoleńska.  
Kłamcami są wszyscy Ci, którzy z rewolucyjnym zapałem owo kłamstwo powtarzali, i twórczo rozwijali, prorządowi dziennikarze, publicyści, fachowcy od lotnictwa, wojska i no tzw. moralne autorytety a przede wszystkim śpiochy ukryte w różnych regionalnych gazetkach, których działalność wcześniej opisałem. 
Sprawiedliwość nadejdzie, bez obaw .
28.
Sprawiedliwość
14-01-2012 20:54
Jaś - Gość
No Jądruś,teraz to już przeszedłeś samego siebie.Żeby taka wsza z ipenowskiego surduta porównywała się do \"maleńkiego na sianku\".Mózg Ci się szczylu lasuje od tych pisowskich urojeń.Ale masz rację sprawiedliwość nadejdzie.
29.
Reporter też człowiek
14-01-2012 21:01
Fala - Gość
Odpowiem na tytuł -Bywa ale rzadko! Fakt, że .."nie kręćcie tego" rzadko pada na człowieka a częściej na dziennikarską hienę - albo przymierającą głodem, albo świnię z natury- , której po nocach śni się Pulitzer! Występek goleniowy albo rzucone w niebezpodstawnej złości słowo położy celebrytę na łopatki, z których długo albo nigdy się nie podniesie, mimo, że przecież wcześniej był porządnym człowiekiem. Potraficie dziennikarze niszczyć i zacieracie ręce na efekt nagłaśniania poczynań "zbrodni popełnionych w afekcie" - a niech świat takiego teraz zeżre żywcem!!!Bo nie słowo niszczy ale to co spowoduje nagłośnienie wpadki jakiegoś człowieka. Nam najbliżsi- na piedestale, tzw. nietykalni mogą chodzić nawaleni w oku kamery ale mimo publicznego zeszmacenia się , wszystko zamiata się pod domowy dywan - "ten był na tabletkach" ale inny na tabletkach uznany zostanie za pijanego. A jak jeszcze sponsor od "zniszczyć go" sypnie dziennikarzynie, to artykułowi nie ma końca a moderator napasiony kaską sponsora nawet w ślepotę popada, choć informacja o zakazie obrażania nad wpisami jest - taka mniemanologia stosowana - też wedle uznania na kogo pluć należy a na kogo nie. Ale czego spodziewać się w kraju, w którym gen. Jaruzelski, przy aplauzie nawiedzonych oszołomów, z którymi zgadza się tylko 30% obywateli, jest uznany za przywódcę organizacji przestępczej i skazany a zdrajca Kukliński jest bohaterem narodowym? Na nowo odkryty przy rzeczniku Prezydenta p.Lityński oświadczył w swoim słowotoku w tv , że cały PRL był przestępczy!Opuśćmy więc wszyscy nasze peerelowskie mieszkanka, domki, wyrzućmy wszelkie świadectwa i dyplomy z lat realnego socjalizmu do ogniska rozpalonego na Rynku, zburzmy LFP, Metalplast bo już tylko one zostały , zrównajmy z ziemią wszystkie szkoły zbudowane na 1000-lecie z racji wyżu demograficznego oraz kościoły w tych latach wybudowane. Staniemy wtedy wszyscy wraz - goli, nieweseli, bez dachu nad głową - zróbmy takie zbiorowe samooczyszczenie!!!.Dziwne tylko, że jakoś wszyscy ci najbardziej pokrzywdzeni w tamtych latach, nowi polscy kombatanci z tamtych lat, za darmo zdobywali wyższe wykształcenie na PRL-owskich renomowanych uczelniach i ogólnie dobrze się dzisiaj mają - ELYTA WTEDY, ELYTA DZIŚ ! Nie to co teraz- co drugi dyplom z jakiegoś prywaTNEGO "nowego wyższego tworu oświatowego" bez uznania w kraju a co dopiero za granicą !! Ale skoro nie ma roboty to coś robić trzeba - uczą się więc by zabić nudę, by przetrwać bezrobocie - starzy zapłacą, bo coś takiego jak Studencka Spółdzielnia Pracy, która pozwalała dorobić do stypendium dzisiaj nie istnieje.Jędruś przestępcza to jest dzisiejsza Polska- ani pracy ani płacy, ani leczenia - .."dno serdeńko dno"! Demonstra gen. Michała pomoże mu przejść na rentę albo emeryturę, kupi sobie nowego psa i będzie miał w nosie cały ten polski bajzel . Bo przecież nie ma problemu by likwidowana prokuratura wojskowa zasiliła prokuratury cywilne , w których ludzi do pracy brak.Po co było to pokazywać w TV - wszak większość jak Bruner z super PRL-owskiej produkcji brzydzi się widokiem krwi! Mowa generAŁA była szkodliwa, bo a contrario przełożonym! "One" takich nie lubią więc musiał się generał raNIĆ BY Z TWARZĄ WYJŚĆ NA RENTĘ czyli wolność od szlifów wojskowych! Nerwy puściły a chorego nie zdegradują. Współczuję, że gen. Przybył musiał się uciekać do takich chwytów ale też nie żałuję go. Miast pastwić się i puszkować polskich żołnierzy za akcję w Afganistanie, za "my Polacy nie gęsi i zabijać kolegów nie pozwolimy", mógł się na bieżąco wykazywać ujawnianiem afer żołnierskiej wierchuszki co do przetargów w Agencji Mienia Wojskowego , jak i biegłości wielu wysokich rangą w kantach na tzw. Misjach Pokojowych!Jakby NATo samo w sobie,i kto wie czy nie lepiej jak Układ Warszawski, nie łupiło naszego Skarbu od Państwa! Generał odejdzie w stan spoczynku a bajzel będzie trwał. Rząd szuka oszczędności na chorych a w wojsku miliardy złotych przelatują Skarbowi przez palce jak pustynny piasek! Musiało się bowiem sprawdzić po raz kolejny, że na wojnie jeszcze nikt nie stracił i wielu jak zwykle rozkręciło przypływ miliardów! -Ameryka - państwo w wiecznej nadprodukcji, mocą taniej siły roboczej w wiecznym kryzysie! No to wojna! - zawsze tak leczyła swój pożałowania godny ustrój. Nowe wskazówy na polskim zegarze - wasze Jędruś upragnione od 1945 roku a jakże żałosne w skutkach dla przeciętniaka! Przećwiczeni dobrobytem dla wybranych ludzie w nowej Polsce wolą żyć na kocią łapę, dziecko to wydatek,a do tego żadnej gwarancji zawodowego jutra! Do tego pracując muszą utrzymywać hordę emerytów z czasów PRL, którzy mimo pracy i życia w przestępczym ustroju, zdrowotnie i socjalnie dobrze się mają! Stąd jeszcze wiele laT będą czerpać z ZUS-u choć rynek pracy w prawie 39 milionowym kraju skurczył się jak wysuszona gruszka. Nie dziwię się więc generałowi Przybyłowi, że postanowił sobie znaleźć drogę do spokojnego, wygodnego życia!Czego sobie , Jasiowi i nam podobnym życzę! Jędrusia szlag trafi i jasna krew zaleje, gdy gdzieś w Polsce stanie wreszcie pierwszy pomnik gen.Wojciecha Jaruzelskiego - a potem następne - tak będzie w normalnej Polsce! Wytrzymaliśmy z oszołomami tyle, wytrzymamy jeszcze! bo nic ich tak nie trzyma przy życiu jak nienawiść do zdrowo myślących! Dzisiaj 30% przyznaje się, że nie chciało Stanu Wojennego - demokratycznie licząc już przegrali oszołomy a jeszcze podskakują! nn nn nn kiedyś tak górnik, jak i ty -lotnik, byliście kimś a dzisiaj - przeciętność.W PRL-u mimo wszystko nie było tak źle, bo górnik przodowy zarabiał tak jak pilot z LOT-u - jeden za narażanie życia i trud, drugi za wiedzę!Jeśli uważasz, że PRL był sztuczną statystyką na potrzeby kacyków partyjnych, to jakim sposobem byliśmy 10 potęgą gospodarczą świata, najmniej uciśnionym krajem w obozie socjalistycznym - z PZPR-em i kościołami rosnącymi jak grzyby po deszczu na każdym nowym osiedlu mieszkaniowym!?Teraz nie ma już nic - POlska jest gospodarczą pustynią ani produkcji samolotów,ani silników do samolotów, okrętów i statków, ani stoczni ani kopalni, ani stalowni, ani PGR! Nawet czosnek mamy z Chin!!. Polski rolnik napakowany ziemią po PGR-ach nie nadąża, czy ma nie nadążać?! Unia niestety lepiej płaci za polskie ugory jak za produkcję koślawej, naturalnej marchewki czy ziemniaka.Polska przemysłowo-rolniczy ugór !! I o to im chodziło - ugór a na nim poruszają się smętnie numery Pesel i NIP!
30.
Sprawiedliwość
14-01-2012 22:19
Jądruś - Gość
Do 29. 
Masz rację. Jest szansa na to, że taki pomnik kiedyś powstanie. A może nawet całe setki. Będą sobie stały przed każdą szkołą, przedszkolem, urzędem i kościołem. Pomnik ten zastąpi zapomniane spluwaczki. Każdy przechodzień będzie mógł splunąć śmierdząca plwociną na tę postać. Tak skończy wasz \"człowiek honoru\" 
 
Do Jasia. 
Jasiu, jakiego maleńkiego ?  
Ach zapomniałem, znów te Twoje kompleksy i chory erotyzm.  
Najpierw goły facet na sianie, teraz znów maleńki.  
Sorry Janku. Nie potrafię ci pomóc, ani jednym ani drugim.
31.
Sprawiedliwość
15-01-2012 08:09
Nosorozec - Gość
Mysle, ze mylicie pojecia o tym co sie dzialo,bo perspektywy lat wyglada to troche inaczej.Mysle,ze chwalenie komuny czyli PRLu to jakas propagandowa utopia.Przede wszystkim Polska byla pod okupacja ruska(pisze tak,poniewarz nie uznaje nazw jak " sowieci",tak jakby to byl inny kraj,ktory faktycznie nie zmienil sie do dzisiaj!Przeciez Rusowie,czy Moskale tak jak mnie dziadek i pradziadek uczyl sa tacy sami i mordowali i morduja Polakow od wiekow.Przykladem jest zamordowanie POLSKIEGO PREZYDENTA I ELITY POLSKIEJ W SMOLENSKU)Ja sam wspominam szczesliwe dni z czasow gierkowskich,bo to byly moje mlode lata,i to promieniowalo jeszcze w latach 80-tych,bo jaruzelski jechal caly czas na tym co zbudowal Gierek.Teraz niech Fala i Jas odpowie czy ich 30% zrobilo 1956,1968,1970,1976,1980,1981,1989!No tak to patrioci Polscy reszta to kolaboranci karzdego wplywu tylko nie polskiego!Kto to jest pan Jaruzelski(a moze Jaruzel)Nie moge zrozumiec tego nzwiska po Polsku!Nie chce sie rozwodzic na zydo masonskiej okupacji swiata,czyli bankierzy i politycy.W latach 70-tych w polsce bylo dobrze,bo na calym swiecie bylo lepiej.Ja mysle ze " fala" nie wyjerzdzala z Polski,bo jej rozumowanie jest bardzo podobne do cegielni Wschowskiej gdybysmy sie wyzwolili od ruskich w latach 70-tych.Tomoje szczesliwe mlode lata bylyby napewno szczesliwszy .W AMERYCE jest zle,w europie jest zle.W Polsce jest zle.Tak bo caly swiat jest zly.Czy nie zauwarzyliscie startujacej REWOLUCJI.Wszystkie te wojny u arabow to start swiatowej REWOLUCJI,Ale tu nie chodzi o ruska rewolucje,tu chodz o polska Rewolucje.Jak stalo sie w islandi i wy nawet o tym nie wiecie.W island bankierzy uciekli nawet bes pieniedzy,bo ludzie wypiepszyli rzad i chcieli postawic bankierow pod sad.Dlaczego nie moze sie to stac u nas w Polsce,proste, Bo mamy fala i Jas!Z ich obliczen wynika,ze 70% to kolaboranci? Ktory Narod chce sie przyznac do tego,chyba tylko POLSKI.Nie pisze wiecej bo jestem spiacy,ale Jadrusiem wybiore sie na polowanie na lwy!!!
32.
Sprawiedliwość
15-01-2012 08:59
Nosorozec - Gość
We wszystkich latach kariery "Slepegoo","Spawacza",czy"Jaruzela",wynika,ze w kazdej zbrodni PRL on uczesniczyl!I my Polacy tego nie zapomnimy ruskim i ich czpionom jak jaruzel,kiszczak......Jezeli by istniala kara smierci dla prezydenta i premiera to mysle ze w Polsce dzialo by sie duzo lepiej.Przypuszczam rowniez ze w sledztwie smolenskim oskarzono by PUTINA o morderstwo Polakow,a 30% ruskich w to wirzy! :(
33.
Do Jasia
15-01-2012 09:18
Nosorozec - Gość
Pszepraszam za bledy w mojej pisowni,ale od prawie 30 lat nie urzywam jezyka Polskiego w korespondencji bo moji przyjaciele sa innych narodowosci,ale staram sie pisac poprawnie po Polsku,co zreszta zabiera mi wiele czasu
34.
Do Jasia
15-01-2012 09:18
Jaś - Gość
jak się wyśpisz to sobie przeczytaj.Polska dostała się w "łapy" Stalina nie z własnej woli tylko z podziału świata jakiego USA,Wielka Brytania i ZSRR dokonały po II wojnie światowej a wcześniej "nikt nie chciał umierać za Gdańsk.Nie było szans na w pełni wolne państwo.Trzeba było budować taki Kraj na jakiego budowę pozwalał świat.Przez wieki ruscy istotnie nie byli zbytnio przyjacielscy wobec Polaków ale także Niemcy drugi nasz sąsiad zabijał i palił w krematoriach polska nację.Dziś bez Niemców zostalibyśmy z palcem w d.pie.WielkiBrat z zaoceanu tak nas kocha,że nawet wiz wjazdowych nie chce znieść.I co z tego wynika?Mamy się kłocić z całym światem.Nie.Mamy pamietać ale współżyć z sąsiadami. 
W Polsce nie było żadnej rewolucji.Wałęsa i Ci co ich teraz nazywa popaprańcami dostali władze przy Okrągłym Stole,pokojowo.a co z nią zrobili to już inna bajka. 
Nieźle Ci w tym Łbie namieszali skoro uważasz,że ktoś zamordował polskiego prezydencika w Smoleńsku.Oczywiście żal ludzi,którzy tam zgineli a wśród nich także jeden z moich znajomych.To była zwykła katastrofa komunikacyjna.I gdyby nie upór tego prezydencika,jego ambicyjki,ego niskiego wzrostem to wcale do tej katastrofy nie musiało dojść.W to,że był to zaplanowany zamach (jak na Sikorskiego w Giblartarze) to nawet sam Jarosław K. nie wierzy,więc nie pisz idiotyzmów bo się Gościu osmieszasz.Ok. idź z Jądrusiem na polowanie na lwy,zyczę Wam sukcesów i lwą też niechWam jaja odgzyzą.
35.
Do Jasia
15-01-2012 11:00
Nosorozec - Gość
No i jak tu skims gadac jak jelopa nawet histori nierozumie.Po pierwsze Polska dostala sie w rece ruskich(nie stalina,lenina,czycara to tylko zmiany nazw dyktatorow)poniewaz byl pakt pomiedzy stalinem i Zydem rooseveltem.Churchill sie temu sprzeciwial,ale roosevelt zagrozil mu wszczymaniem dostaw do Angli i tak zostalismy rospalcelowani!`Od tego czasu po smierci roosevelta nie ma trzeciej kadencji tego samego prezydenta w USA,a dlaczego?Po drugie ladnie,ze nazywasz niemcow niemcami,a nie hitlerowcami,bo to niemcy za hitlera i ruscy za stalina mordowali polakow.W krematoriach w wiekszosci gineli zydzi,nie Polacy.Przeciez jest udowodnione,ze hitler byl zydem.Czemu zydzi nie chca sie do tego przyznac?Wiekszosc zamordowanych w Polsce to byli zydzi obywatelstwa Polskiego.I dlatego rodzi sie mit ze 6 milionow Polakow zginelo zabitych przez niemcow co jest nieprawda!Po trzecie jest dawno udowodnione w zagranicznych pismach naukowych ,ze katastrofa w smolensku to byl zamach.Tylko czy putin mial przyzvolenie innych, mocarstw.Ruski namiestnik w Polsce donalt tusk tuszuje te wszyskie sprawy,ale to i tak powoli wychodzi na jaw.Jasiu twoja znajomosc histori jest na poziomie szkoly podstawowej w PRL.
36.
Do Jasia
15-01-2012 11:25
Jas - Gość
Tak przyznaje sie opuszczalem lekcje i mam braki. I co mi zrobisz? Nas jest wiecej !I pomimo,ze nie mamy racji wygramy te wojne o Polske, bo to jest nasza czerwona Polska przez duze "P".Niech zyje kondominium niemiecko rosyjskie ! Niech zyje !
37.
Kto tam...
15-01-2012 12:33
Jaś - Gość
A kto tam się za mnie wypowiada,podszywa się pod Jasia?Fe,FE,FE 
Biedny ten Tusk.Raz \"ruski\",raz niemiecki\" namiestnik z kondominium.Jeszcze się taki nie urodził co by Polakowi dogodził. 
Nie ważne czy byli to Polacy czy tylko obywatele polscy,ukrywani przez sąsiadów do czasu jak sie mogli opłacać a potem wydawani gestapo albo zabijani w pogromach.
38.
Polowanie
15-01-2012 14:09
Jądruś - Gość
Wielkie dzięki Nosorożec za propozycję safari. Jeżeli bezkrwawe z aparatem lub kamerą, to czemu nie. Zrewanżuję się Tobie polowaniem na lwice. Mamy tu taki klub co w nazwie ma LIONS. Znam z tego klubu kilka samotnych, wyposzczonych lwic. Polowanie jest łatwe i przyjemne, właściwe to zwierzyna sama włazi w sidła a potem jeszcze dziękuje, wystarczy tylko odpowiednio zanęcić.
39.
Polowanie
15-01-2012 16:59
Nosorozec - Gość
Jasiu!Szkoda,ze w tych lapankach gestapo nie wylapalo Izaaka Stolzmana,uczestnika mordu Katynskiego,a pozniej po wojnie jako UBowiec mordowal patriotow Polskich na wybrzezu,a pozniej splodzil Alka Kwasniewskiego bylego prezydenta niby wolnej polski i ty Jasiu na niego glosowales.Przeciez to hanba dla Polski i Polakow,zeby tak zostac oszukanym!Nie zrozumiales Jasiu co mowilem o rewolucji swiatowej przeciwko bankierom i politykom.To nie jest rewolucja \"Bolka\" Walesy,bo to bylo pod katrola komunistycznych slozb,zeby przejac stery po upadku komuny i tak sie stalo!Rewolucja siatowa to fala ktora sie rozlewa na calym swiecie przez ludzi takich jak my ktorzy nie wytrzymoja obciozenia tego diabelskiego systemu i zydo masoni ktora rozlala sie wszedzie.W islandii narazie bez krwawo na Wegrzech chca zlinczowac Orbana za polityke przeciw bankom w rosji przeciw krwawej dyktaturze Putina itd.Arabowie zaczeli krwawo i krwawo rozliczaja swoich dyktatorow,bo tak powinno byc,czyli strach przed odpowiedzialnoscia i gniewem prostych ludzi.Kiedy to sie stanie w Polsce?Nie wiem ale mysle,ze w tedy gdy tacy Jasiowie zrozumieja ze rudzielec Tusk ich oklamuje i do czego doprowadza!Tatus zawsze mi mowil ze co rude to falszywe!!!Jadrus dziekoje za lwice ale mam tu lepsze roznej masci,brakuje tylko eskimosek,ale ja nie przepadam za zapachem ryb :?
40.
Polowanie
15-01-2012 17:40
Jaś - Gość
No to wracaj Noso i organizuj razem z Jądrusiem tą waszą rewolucję.Zgłoś się do Jarka K.lub Zbyszka Z. oni już dawno nie byli przy korycie,są wygłodzeni Mnie to nie wadzi.Popatrzę z boku.
41.
Polowanie
15-01-2012 18:12
Nosorozec - Gość
No to Jasio sie zalamal i bedzie myslal na boczku,a to dobry znak,bo rewolucji bez Jasia(czyli 70% ogolu) sie nie da zrobic!Mysl Jasiu mysl,bo wlasnie komoruski i tusk boja sie Twojego myslenia :p
42.
Dla każdego to na co zasłużył.
15-01-2012 18:34
Jądruś - Gość
Obawiam się Jasiek, że nie będziesz stał z boku. Zapewniam cię, że będzie wręcz przeciwnie. Będziesz wraz z podobnymi sobie stał w centrum wydarzeń wspólnie takimi Jaruzelskimi, Kiszczakami, Bartoszewskim, Niesiołowskimi, Parulskimi, Mazowieckimi, Kopaczami, Tuskami, Komorowskimi, Szechterami i tym podobnymi.  
Tyle tylko, że oni w razie rewolucji o której mówi Nosorożec, podlegać będą zgodnie z literą prawa, odpowiednim procesom . A pozostali Jasiopodobni, trole, śpiochy, zakamuflowane komuchy, tajni współpracownicy, sabotażyści, blogowi dywersanci, zakłamane dziennikarzyny, wszelkiej maści dyżurni \"eksperci\" i całe pozostałe postkomunistyczne tatałajstwo, jedynie procesom ludowym. 
Chyba wiesz Jasiu, co to takiego spontaniczny proces ludowy. Nie wiesz ? To tak jak podczas rewolucji francuskiej. 
A więc modlić i jeszcze raz modlić Jasiu, żeby ten Kaczyński lub Ziobro do władzy nie doszedł, bo gdyby co, to może latarni zabraknąć lub sznurka do snopowiązałek.
43.
Dla każdego to na co zasłużył.
15-01-2012 21:56
Jaś - Gość
Ja pierdziele ALE FAJNE TOWARZYSTWO do wiszenia.I nawet Jaruzelski,powiadasz Jadruś? No to musicie się pospieszyć bo on już ledwo zipie i moze nie doczekać tej waszej rewolucji.O brak sznurka do snopowiązałek się nie martwie bo to już nie PRL, a co z red.R. Lewandowskim ? On też na latarnie czy do sztabu waszej rewolucji?
44.
Gazetka rewolucyjna
15-01-2012 22:18
Jądruś - Gość
O jakim wieszaniu ty mówisz? Ty Jasiu zawsze coś pomylisz. Przecież wystarczy delikwenta jak kundla do latarni przywiązać, resztę zrobi natura. Albo dać 2 m sznurka, pokazać latarnię i jak przystało na człowieka honoru, sam będzie wiedział co zrobić. 
Co z Lewandowskim pytasz. Oczywiście dobra posada w gazetce rewolucyjnej. A co tam. Każdemu trzeba dać szansę, o ile na to zasługuje i potrafi być reformowalny. A niech zbiera doświadczenia, ostrzy "pióro" (na POkomuchów)i odszczekuje niektóre sprawy.
45.
Gazetka rewolucyjna
15-01-2012 23:06
Jaś - Gość
Kamień z serca Jądruś,Kamień z serca...Jesteś taki ludzki pan.Przypominasz mi sienkiewiczowskiego Rocha Kowalskiego..
46.
Reporter też człowiek
16-01-2012 01:11
Fil - Gość
I masz pan panie red stałych wielbicieli-wichrzycieli, którzy mimo wielu jakże różnych tematów, w kółko ględzą swoje - to się podobno nazywa obsesja, fobia - zespół natręctw - faza nieuleczalna! Nosorożec ty już byłeś na polowaniu !!- jeśli wg ciebie w krematoriach palono tylko Żydów a nie Polaków, Rosjan,Cyganów , Francuzów to lew już nie tylko jaja ci odgryzł a i kłem po łbie przejechał, bo jak widać z chorych wywodów część mózgu bezpowrotnie wypłynęła.Ideologia godnA wizyty Światowego Czerwonego Krzyża w owym czasie - "Oświęcim jak sanatorium a więzieni mają się dobrze". Porąbane półgłówki... My - 70% zrobimy rewolucję i wtedy przejścia graniczne nie nadążą was odprawiać.Będziecie spieprzać jak to zrobili przywódcy narodu w 1939 . Na lwy? -chyba osiedlowe koty poganiać, bo i one wam przeszkadzają! Siedź Nosorożec za tą granicą i pisz lepiej w bieżącym języku, bo polski kalasz jak wsiok prostacki!Spierniczyłeś chyba z 60 lat temu jako ten co na abolicję zdrajcy powiedział NIE i pozostał na Zachodzie. Moi znajomi z 30letnim życiem na Antypodach i australijskim obywatelstwem w ogóle nie mają anglojęzycznych naleciałości. Jaki z ciebie prostak - wszystkie strajki wymieniasz nie dodając, że przy każdej z tych okazji Zachód z radyjkiem "bum-bum" prowokował bunt Polaków, by zatrzymać w naszym kraju wszelką produkcję - tak jak to zrobiono w latach 80-tych. Zachód ciągle miał kryzys a Rusek szczerzył kły! Zachód nie sądził,że po wojnie powstanie obóz państw socjalistycznych - kontra dlA ICH ZASRANEGO KAPITALIZMU, W KTÓRYM 100 NA MILIONY LUDZI JEST BOGATYCH - RESZTA TO ICH "MRÓWY! i TA 100 MILIARDERÓW KRĘCI CAŁYM ŚWIATEM - TERAZ I NAMI, GŁUPIMI NABYWCAMI WSZYSTKIEGO CO zACHÓD WYPRODUKUJE. I gdzie ta wasza miłość do Polski, kiedy tu wszystko obcym kapitałem stoi.O tragedii samolotu z prezydentem już skończcie - mogli wziąć ruskiego nawigator ale im nie pasował rasowo, no to wylądowali w polu po swojemu. Rozlicz jeden z drugim afery Elektromisu i Obsługi Długu Zagranicznego - tu bliźniaki dały pokaz swoich możliwości - miliardy przepadły a sprawę umorzono, choć ukwiecona była paroma trupami by zamilkli na wieki. Nędzne 30 procent świętoszków lżących Jaruzelskiego to zwyczajne dno. MOżna im życzyć przypadku "spawacza" żeby wiedzieli jak to jest! Szansa jest, bo do okulisty dopiero w lipcu można się na wizytę załapać. 70% normalnych obywateli Polski przerasta was intelektem i dlatego , do czego wy nie jesteście w swej nienawiści zdolni - wybaczamy , jak każdemu sprawnemu inaczej.
47.
Do Fil,albo Fala
16-01-2012 06:39
Nosorozec - Gość
Nastepny iteligietny osiol z grupy 70%.Po pierwsze nie Polacy tylko polscy zydzi,francuscy zydzi,ruskie zydy itd.Cyganow i psychinie chorych likwidowano w momencie ich zlapania.Slyszales kidys o gettach cyganow?Nie bo mala populacja w polsce.Poczytaj sobie jakies inne opracowania historyczne tylko nie te co zatwierdzal jaruzel i jego ruska ferajna.Twoi znajomi na Antypodach prawdopodobnie ludzie,ktorzy uzywaja jezyka polskiego na codzien i codziennie ogladaja televizje polska i to jest piekne i tak trzymac!Z drugiej strony ci sami ludzie niepotrafia sobie poradzic w tamtejszych urzedach np. w sadach i potrzebuja tlumaczy przysieglych mimo,ze australijski rzad wysyla ich do szkoly na doskonalenie jezyka angielskiego.Ze wgledu na moja prace czasem bywam w Australii i znam te story.Moja zona jest Irlandka i w domu rozmawiamy po angielsku.Z Polakami nie mam praktycznie stycznosci,a jezeli to panuje angielski bo towarzystwa sa mieszane.W pracy z polakami rozmawiamy po angielsku bo tego wymaga procedura.Dlatego cieszy mnie ze czasem moge wypocic cos na internecie.Samolot w Smolensku nie wyladowal tyko rozlecial sie w drobne kawalki jeszcze w powietrzu przed upadkiem na ziemie i to nie bylo zadne zderzenie z brzoza.Niektorzy przezyli katastrofe ale ich zamordowano sa na to do wody!Obecny polski rzad odmawia przyjecia wszelkich dowodow i utworzenia komisji miedzynarodowych prawdziwych ekspertow.Dlaczego?Bo jest tak samo umoczony w tej sprawie jak morderca putin.Rewolucja o ktorej ja mowie nie ma celu wyniesienie Jaroslawa do koryta.Tu chodzi o wypieprzenie wszystkich politykow i bankierow i zaczac od poczadku sprawiedliwie.Dlatego w islandii ludzie ktorzy tworza nowa konstytucje nie przynaleza do zadnej parti politycznej.Byli politycy i bankierzy uciekli z Islandii bojac sie odpowiedzialnosci doprowadzenia kraju do bankructwa.Dlaczego o tym jest cisza w mediach bo zydomasoni boja sie powstan w innych krajach europejskich 8)
48.
do Noso
16-01-2012 07:01
Jaś - Gość
Facet,Ty jesteś jakimś antysemitą,człowiekiem oderwanym od polskiej rzeczywistości.Dobrze o tobie swiadczy,że chcesz pisać po polsku w internecie ale nie wypisuj bzdur jakie przeczytałes w Waszych gazetach,to samo można w Polsce przeczytać w tzw.\"gazecie polskiej\" tj w takim brukowcu,ze gorszego już nie ma.Nie wiem kim jesteś skoro nawet z Polakami musisz rozmawiać po angielsku,może się wstydzisz polskiej nacji.Jak chcesz pieprzyć to lepiej pieprz Tą swoją Islandkę to może Ci to na zdrowie,w tym psychiczne dobrze wyjdzie.Rób swoje rewolucje w buszu,a nas nie podjudzaj.Sami,bez Ciebie sobie poradzimy.Pozdrawiam
49.
Nowotwór z pod trzepaka
16-01-2012 09:55
Jądruś - Gość
Zgadza się Jasiu. Staram się być ludzki i zamiast stosowania kary, wolę wierzyć w resocjalizację.  
Oczywiście, nie każdy nadaje się do resocjalizacji. 
Na przykład taki zindoktrynowany komuch z pod osiedlowego trzepaka, trąbiący bełty z gwinta, z kluczem yeti na szyi, któremu tata czytał Miłosza i Szymborską na dobranoc i sam był członkiem zdradzieckiej PZPR nie nadaje się do resocjalizacji. To antypolski homosovietikus przesiąknięty do szpiku kości zaprzaństwem. Jedyne co przychodzi mu do głowy, to polską, uczciwą, patriotyczną, niezidoktrynowaną cześć społeczeństwa wysłać za granicę. To potomek jednego z tych, którzy wysyłali Polaków na Sybir a dziś opozycję wysłaliby najchętniej na roboty do Niemiec. To najbardziej gnijąca, rakotwórcza tkanka narodu polskiego, najbardziej szkodliwy twór zaszczepiony Polsce w 1945r.  
TEN NOWOTWÓR TRZEBA WYCIĄĆ..........bez prawa do leczenia, bez prawa do znieczulenia, bez prawa do istnienia.
50.
Nowotwór z pod trzepaka
16-01-2012 10:08
Jaś - Gość
Miłosz to zdrajca i nie Polak a od Noblistki Szymborskiej to Jądruś trzy Ch..e w bok.Także samo od Noblisty L.Wałęsy.To sa polskie diamenty,albo perły w koronie.
51.
do nowotworow spod trzepakow
16-01-2012 12:46
Wiesiek z Lipowej - Gość
i zdrowej tkanki. Fil to kacap KOMUSZY. Jemu resocjalizacja napewno nie pomoze, podobnie jak wielu z tych 70 - ciu procent.Fil to kazirodca i pedofil wypowiadajacy sie juz wczesniej pod nikami:obserwator, wyborca, geof i wielu wielu innych nikow uzywajacy.Jas to pewnie jego synok ,ktorego dyma. Inaczej by Jas myslal samodzielnie.Rozumiem Cie Nosorozec w robieniu bledow. Widze ,ze kipisz od wiedzy i tragedii polskiej z dnia 10.04.2010 roku.Jak na 30 lat poza Polska ladnie wladasz jezykim polskim, gdyz mysle ,ze byles mlodym czlowiekiem jak Ojczyzne opusciles.Jestes tu mile widziany nawet z bledami gdyz Spiochow MAMY W POLSCE duzo albo i bardzo.Albo ich pozabijamy albo ich przekonamy-tertium non datur.
52.
Tertium non datur
16-01-2012 13:37
Jądruś - Gość
Panie Wiesiek. Wątpię w kazirodztwo i pedofilizm o którym piszesz. No powiedz jak impotent, może być kazirodcą. Nie da rady. 
I chyba jednak istnieje trzecia możliwość, prócz tych przez Ciebie wymienionych, na szczęście bezkrwawa. Czyli pozbawienie praw obywatelskich i dożywotnie obozy pracy, bez prawa do resocjalizacji. 
Skuwa wa się gości po dwóch i daje jedną pryczę, jedną łyżkę, jeden kibel i po jednym bucie. A niech do końca życia odpracowują to co zaprzepaścili, walcząc jednocześnie i bezustannie o miejsce na wąskiej pryczy, kibel lub but. 
Że to ruskie metody rodem z łagrów ? Że to niehumanitarne ? 
A oczywiście, że nie humanitarne. Polskich wielbicieli ruskiego porządku w Polsce, potraktować należy ruskimi metodami.
53.
DO rOBERTA lEWANDOWSKIEGO!!!!!
18-01-2012 08:57
Anna Maria - Gość
....PAN JADRUS JEST ZLE WYCHOWANY I WULGARNY PROSZE O USUNIECIE WSZYSTKICH JEGO WPISOW I STWORZENIE ZAPORY NA JEGO WPISY.POZDRAWIAM .
54.
Do 53
18-01-2012 10:12
Nosorozec - Gość
Jak ja czegos nie lubie to po prostu nie czytam,a najlepiej,jak Pani nie ma nic do powiedzenia to prosze sie zaglebic w ciekawej lekturze z robotkami recznymi,lub wspanialej kuchni rosyjskiej (chleb sporzywany razem z arbuzem).Z Pani pieknego imienia wynosze,ze jest Pani zazdrosna o wolnosc obyczajowa lwic klubu LIONS do ktorego Jadrus lubi uczeszczac!!! :p
55.
do " blondynki" z poz. 53
18-01-2012 10:39
Geolog - Gość
Gdybysmy tak wszyscy wychowani byli jak Jadrusia rodzice wychowali, toby Polska rosla naprawde w sile a ludzie dostatniej zyli. Ja , Nosorozec i wielu wielu innych nie musielibysmy przed 30-tu laty opuszczac ojczyzny swojej drogiej, tylko dlatego ,ze nielegalna organizacja przestepcza pod dowodztwem kiszczakow i jaruzelskich nam wojenke wypowiedziala. Pisze blondynki w cudzyslowiu ,gdyz nie chce obrazic pozostalych blond Polek i byc moze Zony Jadrusia , ktora to moze byc dumna z takiego Meza o czym moja zona o mnie by pewnie powiedziec nie zmogla.
56.
Kociaczki
18-01-2012 14:21
Jądruś - Gość
Lwice to moje ulubione zwierzaczki, a do tego specyficzne i oryginalne z natury. Nie żadne tam napuszone snobki, czy oderwane od realiów modnisie.  
Spotykają się na herbatce, dyskutują o bardzo ważnych problemach. Np. gdzie która ostatnio na nartach była, albo po jakim morzu i z kim jachtem płynęła. Jaki perfum jest teraz na topie, jakiej wysokości obcasy w tym sezonie będą modne i tym podobne super ważne tematy. No ale, żeby spotkanie miało jakiś głębszy sens i żeby nikt nie posądził je o próżność i płyciznę, zastanawiają się również, jak tu pomóc jakiejś Wandzi z tuberkulozą lub Patrykowi ze stulejką. 
Złośliwi mówią, że próbują działalnością charytatywną uciszyć swoje sumienia i że ta pomoc, to tyle co kot napłakał w morzy potrzeb ale ja w to nie wierzę. Jestem przekonany o ich dobrych intencjach. 
Lwice, to one są tylko z nazwy a tak naprawdę to potulne marcowe chętne (do pomocy) kotki.
57.
Zawsze temat aktualny?
18-01-2012 14:25
Prawdziwek - Gość
Dlaczego?  
1. Dlaczego wszystko jest tajne i tajnego przybywa jeśli to była katastrofa a nie zbrodniczy zamach  
2. Dlaczego nie można pokazać zdjęć ani przedstawić relacji z wylotu Prezydenta do Smoleńska jeśli to była katastrofa a nie zbrodniczy zamach  
3. Dlaczego nie wolno otworzyć trumien jeśli to była katastrofa a nie zbrodniczy zamach  
4. Dlaczego wszystko wskazuje na to, że polska strona współdziała z rosyjską w mataczeniu w śledztwie jeśli to była katastrofa a nie zbrodniczy zamach  
5. Dlaczego dziennikarze zamiast dochodzić prawdy i wyciągać co się da na światło dzienne uczestniczą w tym mataczeniu jeśli to była katastrofa a nie zbrodniczy zamach  
6. Dlaczego w miarę trwania śledztw zamiast cokolwiek się wyjaśniać, wszystko się komplikuje.  
Czy jedyna odpowiedź na te pytania brzmi: Jestem chory psychicznie i te wszystkie podejrzenia w pytaniach są wynikiem mojej chorej wyobraźni.
58.
Zawsze temat aktualny? cd.
18-01-2012 14:32
Prawdziwek - Gość
A co z lotem TU 154 w dniu 9.04.2010 roku ?  
 
 
Owiany głęboką tajemnicą Lot Tu 154 M (ponoć 101) 9.04.2010 do Smoleńska, jako ponoć lot TESTOWY samolotu po naprawie? i lotniska!!! i traktowany jako NALOT godzin przez pilotów. Pan Moniuszko mówił, że ś.p. Justyna w dniu 9 kwietnia 2010 leciała do Smoleńska. Ten lot jest owiany całkowitą tajemnicą, pytanie dlaczego? czyżby potrzebne były rejestratory na lot 10.04?. W jakim składzie była załoga tego lotu? O której nastąpił wylot? Czy ten samolot w ogóle wrócił ze Smoleńska? Biorąc pod uwagę analizy pana Krzysztofa Cierpisza, jako jedną z możliwości można założyć, że tutka 101 nie wróciła już, a zamiast niej przyleciała sto dwójka z Samary. A załoga sto jedynki wróciła, czy już została na nieludzkiej ziemi? Jeśli nie wróciła, to w takim razie ś.p. Arkadiusz Protasiuk nie pilotował lotu z Prezydentem, więc następne pytanie: kto pilotował? i czy aby Polacy?, stąd pewnie brak zapisu wylotu, tak filmowego jak i zdjęciowego?, no i papiery TU 154 M o numerze 102 w kokpicie 1013. czy jest możliwość, aby sprawdzić w dokumentach lotniska co działo się z TU 154 101 w dniu 9.04.2010 roku?  
 
 
Haen :  
 
Czy ty wierzysz, że taki samolot o takiej konstrukcji rozpada się na podpokłym gruncie jak tekturowe pudełko?  
Czy ty wierzysz w to, że czarna skrzynka może wypaść z samolotu i leżeć parę set metrów przed miejscem jego upadku?  
Czy ty wierzysz, że po takiej katastrofie znikają fotele i większość kadłuba samolotu wraz z kokpitem?  
Czy ty wierzysz, że mundur gen. Błasika jest w strzępach bez powodu; na zdjęciach z wieloma guzikami  zwrócony tylko z dwoma? Jaka jest korelacja obrażeń ciała z miejscami zniszczenia munduru?  
Dlaczego ciała pilotów wróciły jako ostatnie???
59.
Narracja i stół
18-01-2012 17:22
Jądruś - Gość
Cała misterna układanka MAKu oraz komisji Millera i oparta na niej teza o obecności generała Błasika w kokpicie, jak również presji i naciskach na załogę TU 101 runęła w gruzach.  
Grubymi nićmi szyte kłamstwo, wyszło na jaw nie po 50-ciu czy 100 latach a po dwóch. 
Prześledźmy z ciekawości w archiwach Panoramy, jak poszczególni dyżurni pisarczykowie wpisywali się w ogólną nakazaną przez rząd narrację dotyczącą katastrofy.  
Który z nich powinien wejść już dziś pod stół i zacząć odszczekiwać.
60.
do reszty slepcow komuszych
18-01-2012 18:10
Lawniczak - Gość
Polski plemiel to kłamca!
61.
do redaktora Lawniczaka !
18-01-2012 18:13
poznanska Pyra - Gość
A KLAMCA I ZLODZIEJ TO JDNA DROGA CHODZI !
62.
do poznanska Pyra!
18-01-2012 18:17
Wiesiek z Lipowej - Gość
No nie poznanska Pyro -w tym zontcie to wieloma tak jak adolf hitler, ale rozumiem Cie, jestes na prawidlowej drodze! Oby tak dalej.
63.
do Jadrus
18-01-2012 18:23
Wiesiek z Lipowej - Gość
odszczekiwac powinien gnoj komuszy i agent moskiewski miller, ktory teraz w Malopolsce wladze sprawuje, ale do czasu, poniewaz jest na celowniku tamtejszych.
64.
do Jadrus
18-01-2012 18:59
Nosorozec - Gość
Tak dokladnych szczegolow jakie opisujesz Prawdziwek to my sie chyba nigdy nie dowiemy prawdy!Wystarcza jednak te najwazniejsze:1)Dlaczego nasi wspaniali piloci z premedytacja zostali naprowadzeni zamiast na pas,to w pole z PANCERNYMI BRZOZAMI!2)Dlaczego samolot rozpadl sie na tysiace drobnych kawalkow(nawet wielkosci jednego centymetra)To wystarczy zeby stwierdzic ze to byl zamach nawet jezeli pseudo gen.Parulski,czy Paruski(nie weim jak mu tam doladnie) temu zaprzecza.Przecierz wiadomo ze to robota putina,a polglowek tusk i samozwanczy prezydend komorowski,czy moze komoruski jak mu tam boja sie wielkiego rusa.A tu nie chodzi o wywolanie wojny z rosja,tu chodzi o skompromitowanie putina przed Swiatem i Narodem Rosyjskim.Jak wygra wybory na prezydenta to ten morderca rzadny wladzy i przeszczeni terytorialnej kosztem innych narodow (dokladnie jak stalin i hitler)bedzie prezydetowal w rosji przez nastepne 12 lat chyba ze ktos otruje tego zwyrodnialca.To czas bardzo niekorzystny dla Polski!Jezeli jakies prawdy wyjda na jaw to rudy falszywiec i komoruski beda krzyczeli ze sa niewinni. Kto moze opowiadac takie bzdury,ze kiszczak nie wiedzial o akcji majacej na celu zamordowanie Ksiedza Popieluszki,a mysle,ze jaruzel tez wiedzial,bo to kumle z kiszczakiem jeszcze GRU!Jeszcze jedno,pamietam jak sluzylem w marynarce wojennej na okrecie koledzy z nasluchu opowiadali mi jak polskie mysliwce przejmowaly ochrone nad terytorium Polski samolotu prezydenta obcego panstwa(juz nie pamietam kto to byl,bo takich wizyt bylo pare za mojej slozby)i karzdy kraj nad ktorym przelatywal samolot asystowaly mysliwce wojskowe nad swoim terytorium dla ochrony.A jak to bylo z naszym tupolewem lecacym do smolenska?Czyzby czasy sie zmienily i takiej ochrony juz nie ma? Kleptus bajdus na dobranoc! :?
65.
do Jadrus
19-01-2012 08:08
Nosorozec - Gość
Swieta prawda Pani Soniu!Trzeba sie solidaryzowac z Wegrami!!!Prezydent Wegierski jest w wielkim niebespieczenswie bo prowadzi polityke przeciw bankierom co nie podoba sie zydomasonskim bankom eurpejskim i probuje oczyscic Wegry z ruskich szpiegow co nie podoba sie sadyscie putinowi.Pan Prezydent Kaczynski probowal zrobic to samo i dlatego nie zyje,a to nie bylo machanie szabelka to byla walka o suwernny i wolny kraj z pod panowania zydomasonow i prymitywnych ruskich.Czy wiecie ze 50% europejskiego parlamentu jest na uslogach ruskich slozb?A drugie 50% kto ich penetruje?Wczoraj wieczorem ogladalem dokumentalny film o apokalipsie II wojny swiatowej i tam byl taki epizot kiedy gen.Sikorski spotkal sie ze stalinem.Usmiechnieta twarz stalina i gen.Sikorskiego kiedy podaja sobie rece,a pozniej moment kiedy gen.Sikorski wrecza stalinowi liste oficerow polskich zaginionych na terenie rosji(w tym czasie ci oficerowie juz nie zyli o czym Sikorski jeszcze nie wiedzial)Twarz stalina zmienila sie momentalnie na sadystycznego morderce,co widac na filmie i tak gen.Sikorski PODPISAL NA SIEBIE WYROK SMIERCI!!!Czy wiecie ze w przed dzien wylotu gen.Sikorskiego na Giblartarze w hotelu gdzie znajdowal sie general pietro wyzej zajmowalo ponad 20 ruskich niby z jakiejs \\\"dyplomatycznej\\\" delegacji i odlatywali dokladnie w tym samym czasie co zamach na Generala!A pozniej dlaczego polski wywiad poszukiwal corki gen.Sikorskiego(ktorej ciala nie odnaleziono po zamachu)w ruskich lagrach smierci.Historia niczego nie nauczyla,bo ta wiara i ufnosc Polakow,ze przeciez w cywilizowanym swiecie nikt sie nie posunie do mordu procentuje,bo gdyby nie to,to Prezydent Kaczynski prawdopodobnie zylby jeszcze!!! :(
66.
do Jadrus
19-01-2012 08:22
Nosorozec - Gość
Na Ukrainie skazano byla premier Tymoszenko za podpisanie dlugoletniego niekorzysnego kontraktu z rusami nadostawe gazu na Ukraine.Kiedy rudego tuska i komoruskiego czy komorowskiego jak mu tam zamkna za taka sama umowe z rusami??? :(
67.
Czy to juz czystka ?
19-01-2012 10:29
Sonia z Kaczkowa - Gość
Dlaczego usuwa sie moje wpisy? Wyrazy uzyte znajduja sie w slowniku jezyka polskiego malego,ktory wydany zostal przez PWN W-a1969 od redakcja Stanislawa Skorupki, Haliny Auderskiej i Zofii Lepickiej.No moze jeden wyraz zaczerpniety jest z ulicy ale nie znalazlem bardziej adekwatnego dla takich osobnikow.

Napisz komentarz

Komentarze naruszające netykietę i regulamin portalu będą usuwane. Przeczytaj nasz regulamin

Imię:
Tytuł:
Komentarz:



Kod antyspamowy:*CAPTCHA Image
[ Inny obrazek ]

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Aktualności

Sonda

Jak szybki masz internet?
Advertisement

KUP E-WYDANIE NASZEGO TYGODNIKA!

Image

DODATEK ROLNICTWO
Copyright © 2005 - 2011 Panorama Leszczyńska        Opracowanie strony: NewsNet        Grafika: webSylium                                 Serwer: Logo EasyWWW